Dalsze losy reaktywacji linii kolejowej w dolinie Bobru.

Już w czerwcu tego roku prowadzone były rozmowy na posiedzeniu Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego pod przewodnictwem p. poseł Zofii Czernow dotyczące modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych na terenie Dolnego Śląska. Prowadzono rozmowy odnośnie przywrócenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych nr.283 oraz 284. Są to linie dotyczące takich miast jak: Jelenia góra, Lwówek Śląski, Wleń, oraz Złotoryja i Legnica. Czym to jest spowodowane..?. Dość znaczny ruch samochodów dostawczych i ciężarowych powoduje ubytki w naszych drogach krajowych, powiatowych, których stan techniczny niejednokrotnie woła o pomstę do nieba i stanowi realne zagrożenie dla użytkowników. Wychodząc naprzeciw temu oraz innym problemom władze okolicznych miast przy wsparciu zaprzyjaźnionych posłów postulują za przywróceniem  ww. ruchu pociągów, co odciąży tradycyjny ruch samochodowy, umożliwi młodzieży lepszy dostęp do szkół średnich i wyższych, pozwoli zmniejszyć bezrobocie poprzez lepszy dojazd do miast i stref oferujących zatrudnienie.

Zdaniem Burmistrza Miasta Wleń Pana Artura Zycha linia Lwówek Śląski –Jelenia Góra jest jedną z piękniejszych tras kolejowych , dlatego też jej mocnym akcentem jest szeroko rozumiana turystyka, na którą to Wleń kładzie znaczny nacisk w postaci promocji i oferty turystycznej.

Tego samego zdania jest Burmistrz Lwówka Śląskiego  Mariola Szczęsna, która to twierdzi, że transport turystyczny jest ważny jednakże jej zdaniem większa wagę powinno się przykładać do transportu towarowego i osobowego z naciskiem na potrzeby ludzi, tj. uczniów i bezrobotnych.

Istotną kwestią są ludzie poszukujący pracy i dojeżdżający do innych miast ościennych w celu zarobkowym. Powinno się im umożliwić lepszy, szybszy i częstszy transport. Linia ta powinna być przywrócona nie tylko z punktu widzenia turystycznego, ale i w celu przyciągnięcia potencjalnych inwestorów, Również w celu stworzenia mini strefy aktywności gospodarczej i budowaniu nowych miejsc pracy.

Oba plany wydają się nam poprawne zarówno strategicznie i prospołecznie jak i politycznie. Oby podjęte działania doszły do owocnego celu.

Innym aspektem są przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej Lwówek Śl. –Legnica przez Złotoryję która została zamknięta na początku lat 90- tych.  Były plany, aby dawna linia została przemianowana na ścieżkę rowerową jednakże nie spotkało się to z aprobatą władz. Zastanawiającym jest czy pomysłodawcy wiedzą o obecnym stanie linii kolejowej, która jest notorycznie rozkradana z poszczególnych elementów typu tory, śruby, mocowania, oraz fragmenty mostów.

mgr. Przemysław Popławski

red. infolwowek24

foto; http://www.złotoryja.pl

http://wlen.pl

Facebook Comments
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.